Stichting Samarau heeft afgelopen zaterdag voor een zal met 100 belangstellende bezoekers het Oral History theaterstuk, Hoe zat het ook alweer? gespeeld. De dekolonisatie van Ned-Indië en de gevolgen die dat heeft gehad voor de Indiërs, Molukkers en de inwoners van Nieuw Guinea die naar Nederland moesten vanwege hun situatie in Nederlands-Indië, is het onderwerp van dit theaterstuk. Een stukje vergeten geschiedenis komt tot leven.
B@S-studenten hebben na afloop een enquête afgenomen bij de bezoekers om inhoud en promotie te verbeteren rondom dit theaterstuk.
In 2017 wordt het toneelstuk in Assen, Den Haag en Kapelle aan de IJssel opgevoerd en de speellijst breidt zich zeker nog uit. Kom ook eens kijken!

